Kaj je OPB?

Podaljšano bivanje je oblika vzgojno-izobraževalnega procesa, ki ga šola organizira po pouku.

Začne se po koncu pouka, konča pa ob 16.15. Dežurno varstvo je do 17.05.

V tem času se izvajajo naslednje dejavnosti:

  • prehrana (kosilo, malica),
  • sprostitvena dejavnost,
  • samostojno učenje,
  • ustvarjalno preživljanje prostega
    časa.

KOSILO

Je dejavnost, v okviru katere
poteka priprava na kosilo s poudarkom na kulturi prehranjevanja. V nižjih razredih namenimo pripravi na kosilo več časa kot v višjih.

Učenci se morajo umiriti, opozarjamo jih na umivanje rok, mirno čakanje v koloni za kosilo, kulturno obnašanje pri jedi in pospravljanje za seboj. Pomemben je tudi prehod iz
učilnice do jedilnice in nazaj, kjer jih navajamo na hojo v koloni. Pred malico in po njej si učenci umijejo roke ter samostojno pripravijo pogrinjek in vzamejo pripravljeno hrano. Navajamo jih na bonton pri kosilu in spoštljiv odnos do delavcev v kuhinji.

SPROSTITVENA DEJAVNOST

Ta čas je namenjen počitku, sprostitvi in obnavljanju psihofizičnih moči učencev. Odvija se v aktivni in/ali pasivni obliki, predvsem pa so učenci samostojni pri izbiri dejavnosti.

Sprostitvene dejavnosti se lahko odvijajo v učilnici, na igrišču, v knjižnici in avli šole. V tem času se učenci spočijejo in si naberejo novih moči za delo. Učitelji se predvidoma ne
vmešavamo v njihovo igro, jih pa opazujemo in posredujemo, če je to potrebno.

Na igrišču smo učitelji zbrani na določenem mestu, kjer imamo pregled nad celotnim igriščem. Tako nas učenci vedno vidijo oziroma vedo, kam se obrniti po pomoč. Če učenec zaradi različnih razlogov zapusti igrišče (stranišče, pitje vode, interesne dejavnosti), mora pred odhodom o tem obvestiti svojega učitelja. Temu se javi tudi ob prihodu nazaj.

SAMOSTOJNO UČENJE

Je dejavnost, v okviru katere poteka usmerjanje in navajanje učencev na samostojno opravljanje različnih učnih dejavnosti.

USTVARJALNO PREŽIVLJANJE PROSTEGA ČASA

To je čas, namenjen razvedrilu, sprostitvi in počitku ter v katerem učenci nimajo učnih obveznosti. V tem času učitelji usmerjamo učence v dejavnosti, ki imajo določen cilj, ob čemer upoštevamo in omogočamo razvoj njihovih interesov in sposobnosti na vseh
temeljnih področjih razvoja osebnosti – spoznavnem, telesno-gibalnem, socialnem, čustvenem, motivacijskem, estetskem in moralno-etičnem.

Namenjen je vodenim dejavnostim na kulturnem, umetniškem, športnem in raziskovalnem področju. Upoštevajo se tudi želje in ideje učencev, ki jih nato učitelj med šolskim letom vključuje v delo.

Razpored opisanih dejavnosti je v vsakem razredu in vsak dan drugačen. Odvisen je od dolžine pouka, razporeditve interesnih dejavnosti, kosil, obsega in zahtevnosti domačih nalog ter od učencev samih.

Na podlagi opisanih dejavnikov se učitelji odločamo, katere dele je smotrno izpeljati prej in katere pozneje.

Dolžnost učencev je, da se po koncu pouka javijo učitelju podaljšanega bivanja.

Če učenec ne pride v razred oz. se ne javi učitelju, slednji o tem
obvesti starše.

Med podaljšanim bivanjem ni dovoljeno uporabljati mobilnega telefona.
V primeru kršitve učitelj slednjega učencu odvzame in ga vrne njegovim staršem.
Za nujne klice imamo na voljo šolski mobilni telefon, za katerega lahko učenec zaprosi svojega učitelja podaljšanega bivanja.

Učenci odhajajo domov, ko pridejo po njih starši, razen če imajo v beležki zapisano drugače. Učitelj vedno upošteva le pisno dovoljenje. Starši otroke prevzamejo pred glavnim vhodm šole.

Učenci, mlajši od 7 let, ne smejo samostojno hoditi domov.

Na šoli deluje dežurni mobilni telefon za nujne klice staršev, učencev in učiteljev. Telefonska številka je 041/606-252. Mobilni telefon vsak dan prevzame dežurni učitelj, ki je dosegljiv od 14.30 do konca dežurnega varstva.